Senat Akademii Nauk Stosowanych w Elblągu

To jest archiwalna wersja strony zmienionej: 23.02.2022, 10:23
z powodu: aktualizacja

dr inż. Jarosław Niedojadło, prof. uczelni - Przewodniczący Senatu

prof. dr hab. Ewa Szatan - przedstawiciel zatrudnionych na stanowisku profesora lub profesora uczelni

dr hab. inż. Jerzy Łabanowski, prof. uczelni - przedstawiciel zatrudnionych na stanowisku profesora lub profesora uczelni

dr hab. inż. Leszek Małyszko, prof. uczelni - przedstawiciel zatrudnionych na stanowisku profesora lub profesora uczelni

dr hab. Zenon Lica, prof. uczelni - przedstawiciel zatrudnionych na stanowisku profesora lub profesora uczelni

dr hab. Krzysztof Sidorkiewicz, prof. uczelni - przedstawiciel zatrudnionych na stanowisku profesora lub profesora uczelni

dr inż. Jerzy Buriak, prof. uczelni - przedstawiciel zatrudnionych na stanowisku profesora lub profesora uczelni

dr inż. Marcin Bukowski - przedstawiciel posiadajacych stopień doktora

dr inż. Jacek Paluszak - przedstawiciel posiadajacych stopień doktora

dr Katarzyna Jarosińska - Buriak - przedstawiciel posiadajacych stopień doktora

dr Agata Rychter, prof. uczelni - przedstawiciel posiadajacych stopień doktora

mgr inż. Doiminika Iskra - Świercz - przedstawiciel nieposiadajacych stopnia doktora

mgr inż. Andrzej Stojek - przedstawiciel nieposiadajacych stopnia doktora

mgr Marzanna Tyburska - przedstawiciel nieposiadajacych stopnia doktora

mgr Iwona Dwojacka - przedstawiciel pracowników nNA

mgr Joanna Wójciak - przedstawiciel pracowników nNA

Julia Socha - przedstawicielstudentów

Greta Kazaran - przedstawiciel studentów

Anita Brzezińska - przedstawiciel studentów

Natalia Zielińska - przedstawiciel studentów

Kompetencje:

1. uchwalanie statutu, z zastrzeżeniem art. 58 ust. 1;

2. uchwalanie regulaminu studiów, regulaminu studiów doktoranckich, regulaminu studiów podyplomowych oraz zasad przyjęć na studia i studia doktoranckie;

3. ustalanie głównych kierunków działalności uczelni;

4. ustalanie zasad działania uczelni oraz wytycznych dla rad podstawowych jednostek organizacyjnych w zakresie wykonywania podstawowych zadań uczelni określonych w art. 13;

5. ocena działalności uczelni, zatwierdzanie rocznych sprawozdań rektora z jej działalności oraz ocena działalności rektora;

6. podejmowanie uchwał w sprawie utworzenia filii, zamiejscowej podstawowej jednostki organizacyjnej lub zamiejscowego ośrodka dydaktycznego oraz w sprawie utworzenia i likwidacji kierunku studiów;

7. wyrażanie zgody na zawarcie przez rektora umowy o współpracy z podmiotem zagranicznym, chyba że statut stanowi inaczej;

8. wyrażanie zgody na utworzenie akademickiego inkubatora przedsiębiorczości lub centrum transferu technologii w formie jednostki ogólnouczelnianej, fundacji lub spółki handlowej, prowadzących działalność usługową, szkoleniową lub naukową;

9. nadawanie tytułu doktora honoris causa;

10. podejmowanie uchwał w sprawach określonych w przepisach o zakładach opieki zdrowotnej;

11. wyrażanie opinii społeczności akademickiej uczelni oraz wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych przez rektora, radę podstawowej jednostki organizacyjnej albo członków senatu, w liczbie określonej w statucie.

12. uchwalanie planu rzeczowo-finansowego uczelni;

13. zatwierdzanie sprawozdania finansowego uczelni zgodnie z przepisami o rachunkowości;

14. ustalanie zasad nabywania, zbywania i obciążania papierów wartościowych w zakresie nieuregulowanym w przepisach o finansach publicznych oraz o obrocie papierami wartościowymi;

15. wyrażanie, z zastrzeżeniem art. 90 ust. 4, zgody na: nabycie, zbycie lub obciążenie mienia o wartości określonej w statucie, przystąpienie do spółki, spółdzielni lub innej organizacji gospodarczej oraz utworzenie spółki lub fundacji.

16. Do kompetencji Senatu Uczelni należy wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych przez co najmniej 1/3 członków Senatu.

17. Do kompetencji Senatu należy wyrażanie zgody na nabycie, zbycie lub obciążenie mienia Uczelni o wartości przekraczającej 100 – krotną maksymalną wartość środka trwałego, podlegającego jednorazowemu umorzeniu.


Opublikował: Robert Turlej
Publikacja dnia: 23.02.2022, 10:21
Dokument oglądany razy: 250
Podpisał: Robert Turlej
Dokument z dnia: 01.03.2022